lördag 14 juli 2012

MMA, LCHF och Öl


På alla liknande typer av bloggar så kan man alltid läsa om folks startvikt och deras eventuella målvikt. Jag känner mig självklart också nödgad att göra just detta då det kanske finns ett visst allmänintresse av det!?


Som mest har jag vägt in på 111 Kg vilket i teorin, om jag nu skulle äntra en MMA-ring, skulle få fightas mot självaste Ken Shamrock. Detta skulle självklart gå käpprätt åt helvete. Men skit i det nu, 111 Kg var alltså sartvikten första gången jag testade LCHF. Jag gick ner till knappa 95 Kg vilket måste ses som en stor framgång... Tyvärr så är öl väldigt gott, bröd väldigt gott och som singel så festades det rejält med allt vad som hör till med god hämtmat--->några öl till-->ännu mera öl-->krogen--->fyllekäk--->bakis. En bakisdag kan som ni säkert vet vara helt jävla förödande för kaloriintag och kropp. MEN desto bättre för själen och det är ju dessutom ett känt faktum att inga kalorier fastnar under en bakisdag...eh!?

Tyvärr så fastnade visst kalorierna och kilorna kom som ett expresspaket med DHL. Så satt man där igen med 110 kg som mest (och jag som hade lovade mig själv att aldrig komma över den magiska tre-siffriga gränsen) nu är jag däremot peppad igen och ska en gång för alla ta tag i detta. Någon målvikt vill jag inte ange ännu då jag vill se lite vad som ser bra ut, men någonstans runt 90-sträcket bör vara okej. Tillhör du den kategorin av män som väger mindre än din flickvän så får du äta LCHF för att må bra och träna ordentligt så att du kan stoltsera med lite fler (manliga) kilon än flickvännen.

Som ni ser på kurvan så påbörjade jag LCHF, åkte på semester=öl, och är nu tillbaka till att enbart äta LCHF-mat.

Invägnings-vikt: 108.0 Kg
Nuvarande vikt: 106.4 Kg
Målvikt: Cirka 90 pannor.

Bilden är från appen MyFitnessPal och är GRATIS (jag kommer skriva mer om denna och dess funktioner senare).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar